Ogłoszenia, informacje

Ogłoszenie dla byłych funkcjonariuszy i służba kontraktowa

Data publikacji 10.12.2024

Ogłoszenie Komendanta Wojewódzkiego Policji w Białymstoku
o rozpoczęciu procedury doboru kandydatów ubiegających się
o przyjęcie do służby - byli funkcjonariusze Policji którzy w trakcie pełnienia służby uzyskali minimum kwalifikacje zawodowe podstawowe

UWAGA !!!

Osoby zainteresowane przystąpieniem do procedury rekrutacji mogą składać dokumenty niezbędne do wszczęcia postępowania kwalifikacyjnego w jednostkach miejskich /powiatowych Policji województwa podlaskiego lub w Sekcji Doboru i Doskonalenia Zawodowego Wydziału Kadr i Szkolenia KWP w Białymstoku:

  • osobiście, w Sekcji Doboru i Doskonalenia Zawodowego Wydziału Kadr i Szkolenia KWP w Białymstoku tel. – ul. Sienkiewicza 65, tel. 47 711 36 04, 47 711 22 54
  • osobiście, w komórce kadrowej komendy miejskiej/powiatowej Policji (dane kontaktowe dostępne na stronie podlaska.policja.gov.pl/rekrutacja

Komendant Wojewódzki Policji w Białymstoku

ogłasza rozpoczęcie procedury doboru dla byłych funkcjonariuszy Policji którzy
w trakcie pełnienia służby uzyskali minimum kwalifikacje zawodowe podstawowe

      Dobór prowadzony jest do następujących jednostek:

Oddziału Prewencji Policji w Białymstoku 

Komendy Miejskiej Policji w:

Białymstoku, Łomży, Suwałkach

Komendy Powiatowej Policji w:

Augustowie, Bielsku Podlaskim, Grajewie, Hajnówce, Kolnie, Mońkach, Sejnach, Siemiatyczach, Sokółce, Wysokiem Mazowieckiem, Zambrowie.

 

SŁUŻBĘ W POLICJI MOŻE PEŁNIĆ:

  • obywatel polski o nieposzlakowanej opinii
  • nieskazany prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo lub przestępstwo skarbowe
  • korzystający z pełni praw publicznych
  • posiadający co najmniej średnie wykształcenie lub średnie branżowe
  • posiadający zdolność fizyczną i psychiczną do służby w formacjach uzbrojonych, podległych szczególnej dyscyplinie służbowej, której gotów jest się podporządkować
  • dający rękojmię zachowania tajemnicy stosownie do wymogów określonych
    w przepisach o ochronie informacji niejawnych

 

Ponadto osoby podlegające kwalifikacji wojskowej powinny posiadać uregulowany stosunek do służby wojskowej.

Osoby zainteresowane  przyjęciem  do  służby  w  Policji  powinny  złożyć 
w Komendzie Miejskiej / Powiatowej Policji lub w Sekcji Doboru i Doskonalenia Zawodowego Wydziału Kadr i Szkolenia Komendy Wojewódzkiej Policji
w Białymstoku, ul. Sienkiewicza 65 od poniedziałku do piątku w godz. 7.30 – 15.00 


Informacje można uzyskać pod numerami tel. 47 711 36 04, 47 711 22 54

NASTĘPUJĄCE DOKUMENTY:

  • podanie o przyjęcie do służby w Policji adresowane do Komendanta Wojewódzkiego Policji w Białymstoku
  • wypełniony kwestionariusz osobowy (część A i B) 
  • kopie w postaci papierowej dokumentów potwierdzających wykształcenie
    i kwalifikacje zawodowe - oryginały dokumentów do wglądu na każdorazowe żądanie pracownika doboru
  • kopie w postaci papierowej świadectw pracy lub służby z poprzednich miejsc pracy lub służby, jeżeli wcześniej kandydat pozostawał w stosunku pracy lub służby - oryginały dokumentów do wglądu na każdorazowe żądanie pracownika doboru
  • kopie w postaci papierowej książeczki wojskowej albo innego dokumentu potwierdzającego uregulowanie stosunku do służby wojskowej, jeżeli kandydat jest objęty ewidencją wojskową
  • kopie w postaci papierowej świadectwa ukończenia szkolenia zawodowego podstawowego - oryginał do wglądu na każdorazowe żądanie pracownika doboru
  • kopie w postaci papierowej innych dokumentów, jeżeli ich obowiązek wynika
    z odrębnych przepisów

 

Kandydat zobowiązany jest okazać na każdorazowe żądanie pracownika doboru: dowód osobisty.

Wypełnioną ankietę bezpieczeństwa kandydat składa w miejscu i terminie wyznaczonym w toku postępowania kwalifikacyjnego.

Formularz kwestionariusza osobowego i ankiety bezpieczeństwa osobowego można pobrać w każdej komendzie wojewódzkiej (Stołecznej) Policji, komendzie powiatowej/miejskiej Policji lub ze strony internetowej www.policja.pl.

 

 

 

PREFERENCJE DOTYCZĄCE KANDYDATÓW DO SŁUŻBY W POLICJI
W ZAKRESIE WYKSZTAŁCENIA:

Lp.

Preferencje z tytułu wykształcenia

Liczba punktów

1.

Wykształcenie wyższe co najmniej z tytułem zawodowym licencjata, inżyniera lub równorzędnym uzyskanym po ukończeniu studiów w zakresie informatyki, obejmujące kształceniem zagadnienia specjalistyczne takie jak: sztuczna inteligencja, inżynieria oprogramowania, języki programowania, bazy danych, programowanie aplikacji użytkowych, cyberbezpieczeństwo, inżynieria danych, inżynieria oprogramowania, telekomunikacja, teleinformatyka, inteligentne systemy, analiza ruchu sieciowego, zarządzanie sieciami komputerowymi oraz serwerami

10

2.

Tytuł zawodowy magistra, magistra inżyniera lub równorzędny

8

3.

Tytuł zawodowy licencjata, inżyniera lub równorzędny

7

4.

Wykształcenie średnie, średnie branżowe – ukończenie liceum ogólnokształcącego, technikum lub branżowej szkoły II stopnia w klasie, w której były nauczane przedmioty dotyczące funkcjonowania Policji, dla których zostały opracowane w szkole programy nauczania włączone do szkolnego zestawu programów nauczania

7

PREFERENCJE DOTYCZĄCE KANDYDATÓW DO SŁUŻBY W POLICJI
W ZAKRESIE POSIADANYCH UMIEJĘTNOŚCI:

Lp.

Preferencje z tytułu umiejętności

Liczba punktów

1.

Tytuł ratownika, ratownika medycznego albo pielęgniarki systemu w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 8 września 2006 r.  o Państwowym Ratownictwie Medycznym (Dz. U. z 2022 r. poz. 1720 z późn. zm.)

6

2.

Uprawnienia do wykonywania prac podwodnych określone w ustawie z dnia 17 października 2003 r. o wykonywaniu prac podwodnych (Dz. U. z 2021 r. poz. 612)

6

3.

Prawo jazdy kategorii „A”

5

4.

Prawo jazdy kategorii „C”

5

5.

Prawo jazdy kategorii „C+E”

5

6.

Uprawnienia ratownika górskiego określone w ustawie z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie i ratownictwie w górach i na zorganizowanych terenach narciarskich (Dz. U. z 2022 r. poz. 1425 z późn. zm.)

5

7.

Uprawnienia ratownika wodnego

5

8.

Uprawnienia do prowadzenia jachtów żaglowych albo motorowych określone w rozporządzeniu Ministra Sportu i Turystyki z dnia 9 kwietnia 2013 r. w sprawie uprawiania turystyki wodnej (Dz. U. poz. 460 z późn. zm.)

5

9.

Uprawnienia instruktora sportów walki (np. zapasy, judo, karate, boks), strzelectwa sportowego, ratownictwa wodnego, nurkowania oraz sportów motorowodnych

4

10.

Dokument potwierdzający stopień znajomości języka obcego co najmniej na poziomie biegłości B2 – zgodnie z załącznikiem nr 13 rozporządzenia

4

11.

Dokument potwierdzający stopień znajomości kolejnego języka obcego co najmniej na poziomie biegłości B2 – zgodnie z załącznikiem nr 13 rozporządzenia

2

Informacje dotyczące procedury kwalifikacyjnej dostępne są na stronie internetowej Komendy Głównej Policji (www.policja.pl) oraz Komendy Wojewódzkiej Policji w Białymstoku (www.podlaska.policja.gov.pl)

Podstawę prawną procedury kwalifikacyjnej stanowi rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 22 marca 2023 roku w sprawie postępowania kwalifikacyjnego w stosunku do kandydatów ubiegających się o przyjęcie do służby w Policji
(Dz. U. z 2023 r. poz. 606).

Złożone dokumenty nie będą odsyłane.

Etapy postępowania kwalifikacyjnego prowadzonego wobec byłego funkcjonariusza, który w trakcie służby uzyskał kwalifikacje zawodowe podstawowe oraz złożył wymagane dokumenty :

- przed upływem 5 lat od dnia wystąpienia ze służby - postępowanie kwalifikacyjne składa się z etapów:

  • złożenie wymaganych dokumentów
  • rozmowa kwalifikacyjna
  • komisja lekarska
  • postępowanie sprawdzające

- po upływie 5 lat od dnia wystąpienia ze służby - postępowanie kwalifikacyjne składa się
z etapów:

  • złożenie wymaganych dokumentów
  • test sprawności fizycznej
  • rozmowa kwalifikacyjna
  • komisja lekarska
  • postępowanie sprawdzające

- niezależnie od daty wystąpienia ze służby, jeżeli kandydat posiada stopień w korpusie co najmniej oficerów młodszych Policji - postępowanie kwalifikacyjne składa się z etapów:

  • złożenie wymaganych dokumentów
  • rozmowa kwalifikacyjna
  • komisja lekarska
  • postępowanie sprawdzające

Ponadto byli funkcjonariusze Policji:

  • będą mianowani na stałe, jeżeli przed zwolnieniem ze służby byli mianowani na stałe, nie będą kierowani na szkolenie zawodowe podstawowe, jeżeli podczas jej pełnienia uzyskali kwalifikacje zawodowe podstawowe
  • posiadają pierwszeństwo w przyjęciu do służby w Policji

 

Służba kontraktowa dla byłych funkcjonariuszy

Postępowanie w tym trybie prowadzone jest wobec byłego funkcjonariusza na zasadach ogólnych (etapy postępowania zostały opisane powyżej).

Najważniejsze informacje na temat tej służby to:

  • mianowanie na okres służby kontraktowej nastąpi po zawarciu umowy, tj. kontraktu między kandydatem, a właściwym przełożonym
  • policjanci w służbie kontraktowej mianowani będą na stanowiskach służbowych w korpusie szeregowych Policji
  • kontrakt zawierany będzie na okres od 3 do 5 lat
  • zawarcie kontraktu z tą samą osobą może nastąpić najwyżej dwukrotnie
  • możliwość wystąpienia z wnioskiem o mianowanie na stałe 6 miesięcy przed upływem okresu, na jaki został zawarty kontrakt
  • w przypadku przejęcia do służby kontraktowej emeryta policyjnego prawo do emerytury nie ulega zawieszeniu
  • okres służby kontraktowej nie będzie stanowił podstawy do ponownego ustalenia wymiaru emerytury policyjnej oraz jej wysokości poprzez doliczenie w wymiarze świadczenia okresów służby kontraktowej
  • byli funkcjonariusze Policji nie będą kierowani na szkolenie zawodowe podstawowe, jeżeli wcześniej uzyskali kwalifikacje zawodowe podstawowe. Uzyskane wcześniej kwalifikacje zawodowe odpowiednie do stopnia policyjnego będą uznawane

 

 

Powrót na górę strony